In Arctic Hundsport

En blogg om vad som händer i verksamheten och vad vi pysslar med :)

Relativt kallt

Kategori: Kurser

Det är kallt i Luleå idag, fast det är ju relativt eftersom jag vet att det  kommer att bli kallare :) men ändock så man tar på sig täckbyxor och varma skor.
 
 Idag startade rean på hööks, där köper jag både häst grejjer och hundprylar :) idag var inget undantag. Köpte igår ett täcke till min häst på ett annat ställe, tyvärr när jag skulle prova så var det för kort men ändå för stort, alltså hela passformen blev fel.... så jag lämnade tillbaks i dag oh for på hööks och köpte ett snyggt svart vintertäcke i stället. Jag vill inte köpa det dyra fina täcket som jag har tänkt mig fören han har växt klart så det får bli lite andra varianter tills dess :) Nåväl ikväll skall jag fara och prova det, hoppas att det passar bra för jag ids inte fara å byta igen.
 Köpte ävenn ett par 3-finger ridvantar till min dotter som fryser om händerna när hon rider. Hon fyller år den 29 November så jag slog in dem i ett paket och skrev "Grattis önskar Persbrandt- jag var rädd att du skulle frysa om händerna när du kommer till mig" :) hoppas att hon kommer gilla dem.

 Sen var det ju det här med vedeldningen, ska det verkligen krävas en man att ved elda i huset? Har nu bråkat med vedapinnarna hela dagen men nu äre värme i kiosken ska ni tro, 1-0 till mig.
 
 Nåväl jag har ju nu hela vintern på mig att träna på det därså innan sommarn kommer ska det nog funka

 Äntligen är det vinter!!! Jag har längtat sen ifjol och nu är den här... underbara kyla och snö.
 
 Nä nu har jag hällt i mig kaffe och skall byta om föratt åka till stallet och grejja på...
 Tjenixen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: